Prvo kolo? Croatian makers


#15

Jel ima dobre baterije? Ako su baterije slabe robot se ne može pokrenuti…


#16

Baterije su mislim dobre znači napon se spusti na 1,3 V *4=5,2V.
Zar to nije dosta za pokretanje.Već smo potrošili na baterije puno.


#17

Nedoumica:
širina staze - na što se odnosi? kad se definira pojam da je robot izašao sa staze:
na širinu crta ili na širinu papira A4 na kojem je staza ispisana


#18

To bi trebalo biti OK. Jeste probali uploadati isti program na drugog robota? Jeste sigurni da je program točan? Predlažem da probate neki jednostavni program sa tipkalom da vidite je li Vam tipkalo OK. Često se dogodi da naredba za očitanje tipkala nije dobro “sjela” u wait until naredbu. Ako ne uspjete možete mi poslati screenshoot programa na privatnu poruku pa ću Vam pomoći.

P


#19

Stazu gledamo kao širinu cijelog papira.


#20

Pozdrav, imam jedno pitanje u vezi bodovanja.
Što ako robot samo jednim dijelom kotača otiđe izvan staze (papira)?
Imam slučaj kod skretanja robota ulijevo da s jednim dijelom desnog kotača izađe izvan staze (iako je jedan mali dio kotača još uvijek na stazi).
Što učiniti u takvom slučaju?


#21

Čim kotač prijeđe van staze smara se da tim kotačem nije na stazi.

P


#22

U redu, zahvaljujem.


#23

Nije mi se dalo prije pisati, ali moram se u potpunosti složiti s Vama. Zadatak je, na žalost, totalni promašaj. Od 10 robota jedan donekle ide ravno, a inače “vuku” ili lijevo ili desno??? Svako novo izvođenje otvara novi problem… Frustrirajuće do boli…


#24

Molim Vas pogledajte malo što su drugi napravili u Vimeo videima. Teško je reći da je ovaj zadatak totalni promašaj. Cilj ovog zadataka je vrlo važan u području robotike i razvoja početnog inženjerskog razmišljanja a to je upravo trial and error. Dodatno, ovdje nije cilj da svaki robot odradi savršeno stazu već je cilj da učenici (zajedno s Vama i pod Vašim vodstvom) sagledaju faktore koji utječu na ponašanje robota. Puno kolega i učenika (svakako velika većina) je vrlo uspješno riješila zadatak.


#25

Istina, možda sam malo bio pregub rekavši da je zadatak “potpuni promašaj”, ali vjerujem da ćete se složiti da i nije najbolji izbor. Vidjeviši zadatak isprva sam se obradovao, jer se činio izvrsnim kao uvod u robote, no onda je krenula “muka”…
Da roboti ne vuku na svoju stranu i da rade onako kako treba složio bih se s vama ne 100% već 110% :-)!
Dakle zamisao je načelno izvrsna, ali… ovako se programiranje pretvorilo u lutriju, te malo hoće te malo neće…
I uvjeravanje djece da im je program dobar, ali eto baš ne radi…???
O smislu 10ak i više snimanja jednog te istog robota i odabiranja snimke na kojoj se “baš potrefilo” da koliko toliko robot ispravno prođe stazu ne bih otvarao raspravu…
No, nije važno, nešto smo naučili idemo dalje :slight_smile:


#26

Za uvod ovaj zadatak je odličan. Kad su dobili robote moji klinci su odmah htjeli programirati sa senzorima, tj uhvatiti se težih zadataka a nisu pojma imali što je programiranje.
Ovaj zadatak ih je postepeno učio. Imali su vremena proučiti aplikaciju, isprobati više načina za rješavanje zadatka, a i otkriti dijelove koji nisu primarni za robota kao npr. “crtanje stripova”, i to im je programiranje učinilo zanimljivim.
Pošto je zadatak jednostavan, a roboti baš i nisu savršeni, mogli su u bezbroj iteracija fino uštimavati program i natjecati se sami sa sobom.
Ne radim u prosvjeti, profesionalno se bavim razvijanjem softvera u velikim sustavima, i iz iskustva mogu tvrditi da veći dio programerskog vremena ode u “fine-tuning”, debagiranje i testiranje, dakle čista frustracija. I bitno je da djeca upoznaju i tu, nezabavnu, stranu priče.
U ligu smo se uključili kao udruga koja radi s djecom nešto sasvim deseto i nema veze sa STEM zanimanjima (jedni od rijetkih neškolskih timova) ali imam nekoliko klinaca koji su se opako napalili na programiranje, upravo zato jer je prvi zadatak bio pristupačan i rješiv, naravno uz sve frustracije koje idu s tim. Primarni cilj je ostvaren, djeca su okusila što je taj posao i kako funkcionira, i odlično se zabavila. A savršen softver ne postoji, vjerujte, iskustvo govori :wink:


#27

Pozdrav svima,
zanima me kako se tretiraju video uratci postavljeni na vimeo grupu nakon roka, pošto vidim da su još i tri dana nakon njega postavljani? Gube li se neki bodovi zbog toga?
Također, primjetila sam da neki ne snimaju ptičju perspektivu…


#28

Za datum primitka rezultata gledamo vrijeme dolaska Excel tablica na mail. Kasniji upload video materijala ili način ne kažnjavamo nikakvim oduzimanjem bodova jer nema smisla kažnjavati učenike zbog toga.

Svrha Croatian Makers lige nije u natjecanju već u učenju :slight_smile:

P


#29

Pozdrav, nama je isto tako .Puno snimaka. Zašto robot s istim programom radi drugačije svaki put.Baterije su skupe.Što napraviti.


#30

Gledam preliminarne rezultate, pa neki imaju 370 od mogucih 350 bodova, pa su naravno prvi. Jesu li to mentori bodovali po onoj prvoj tablici ili je nesto drugo u pitanju?


#31

i mene to zanima kako neki imaju 370 od mogućih 350 bodova


#32

Ovo mi nije jasno. Koji je poredak pojedinačno za Zadarsku županiju.


#33

Iz vaših komentara sam vidio da i ja spadam u “robu s greškom” :smile:
Mene se na početku nije vodilo kao novog mentora pa nisam dobivao mailove i kod prosljeđivanja mi je poslana samo stara tablica… nisam u komentarima na forumu vidio da je poslana nova.
Vjerujem da će se uvažiti ispravljeni rezultati kada ja i meni slični pošaljemo drugu tablicu. :grin:


#34

Da. Bila je bedasta tablica. Dva puta je slan zadatak sa materijalima. Ja sam dobio samo 370 tablicu oba dva puta pa sam tu i poslao.