3 kolo - pripreme i provedba


#7

Primjećujem da su neki videomaterijali izbrisani :disappointed a prije nekog vremena su bili. Možemo li očekivati da ćete ih ponovo postaviti. Djeci su bili od pomoći.


#8

Obecani edukacijski video nije objavljen???


#9

Poštovana,

svi edukacijski vide materijali su na webu. Možete ih pronaći i na našem Youtube kanalu: https://www.youtube.com/channel/UCxjpkAQNZhVwwMHrhjiW8-A/playlists

P


#10

Poštovani,

nažalost edukacijski video za IR komunikaciju još nije objavljen ali biti ću uskoro. Do tada možete proći s učenicima rad s ultrazvučnim senzorima kako je najavljeno. Edukacijski materijali za taj dio dostupni su na našoj Izradi web stranici ili direktno na Youtube kanalu:

P


#11

Poštovanje,
Da li netko ima primjer zadatka od prosle godine vezano za ultrazvucne senzore?
Damjan


#12

ovdje se nalazi primjer zadatka koji je bio prosle godine koji je ukljucivao ultrazvucni senzor… Program za praćenje linije i prepoznavanje prepreke ultraz.senzorima


#13

Objavljen je edukacijski video za pripremu učenika za korištenje IR komunikacije na 3. kolu Lige. Video možete pronaći ovdje.

Na natjecanju će se koristiti 3 robota, a natjecatelji će kombinirati znanja iz dosadašnjih disciplina kako bi roboti zajednički obavili neki zadatak.

Kao primjer za vježbu možete napraviti da prvi robot prati crtu od njenog početka do drugog robota, stane ispred njega i pošalje mu infracervenom komunikacijom poruku da drugi krene, a onda se drugi okreće i nastavlja gibati po crti.

Sretno s pripremama!

P


#14

Danas sam probao infracrvenu komunikaciju među robotima s učenicima. Primijetili smo kako se infracrveni odašiljač robota i daljinskog upravljača međusobno interferiraju (“tuku se”).

Konkretna situacija koju smo imali: robot A prima signal iz daljinskog, svira i šalje naredbe (send MBot’s message) drugim robotima. Roboti B primaju (ili bi trebali) naredbe (MBot’s message received) i NE izvršavaju ih u većini slučajeva jer ih daljinski “zagluši”/“omami”. Kada su roboti B zaklonjeni od daljinskog rukom malo češće slušaju.

U kratko: infracrveni signal daljinskog i drugog robota ne idu zajedno istovremeno. Nadam se kako će ova informacija nekome uštedjeti nešto živaca i vremena.


#15

Hvala Vam,

u natjecanju i edukaciji nije predviđeno korištenje daljinskog upravljača za robote. To smo govorili na početnim edukacijama, ali eto, da podsjetimo.

P


#16

Ma više sam to napisao ako netko ima isti problem dok vježba. Moji učenici jako vole taj daljinski, a (informatički gledano) savršeno napisan program nije radio.


#19

Pozdrav! Imam pitanje vezano za gornji prijedlog vjezbe.Ovaj drugi robot je okrenut prema prvom,nakon što primi poruku od prvog robota,da bi pratio crtu mora se okrenuti za 180 stupnjeva? Moze li se ovo izvesti?


#20

Poštovani,

Možemo li očekivati zadatak 3. kola uskoro ? Limitirani smo terminima prazne učionice i rasporeda djece pa planiramo odraditi zadatak ovaj tjedan u četvrtak ukoliko bude moguće.

Najljepša hvala.


#21

Sada ću napisati jednu kratku primjedbu na sljedeću izjavu, nadam se da se nećete ljutiti.

“Na natjecanju će se koristiti 3 robota, a natjecatelji će kombinirati znanja iz dosadašnjih disciplina kako bi roboti zajednički obavili neki zadatak.”

Dobili smo 5 robota, znači 5 učenika, zapravo 4 nastupaju , a jedan neka bude u rezervi ako slučajno netko ne bude mogao sudjelovati. Ok, nema problema.

Sada koristimo 3 robota, što znači da još neki učenik se ne može natjecati. Po mojem mišljenju, dovodite nas mentore u neugodnu poziciju. Moramo između učenika izabrati nekoga tko se neće natjecati, i tu se neki učenici osjećaju prozvano kao lošiji, pa gube na motivaciji pri izvršavanju zadataka.

Grupni zadaci su naravno prihvaćeni, samo smatram da bi trebali uvijek se moći natjecati svi učenici u svakome kolu, a ne varirati s brojem natjecatelja kroz kola.


#22

Poštovani Marko,

nema ljutnje, ali upravo smo ovime htjeli potaknuti sudjelovanje većeg broja učenika, jer ne mora svaki učenik raditi na svom robotu već mogu zajednički stvarati rješenja za sve robote.

Jasno nam je da mentori žele uključiti veći broj učenika i da ima puno zainteresirane djece, pa stoga u ovom kolu i koristimo ekipni model gdje se neće bodovati sami učenici pojedinačno već njihovo zajedničko rješenje koje naprave. Stoga nije važno koristimo li 3,4 ili 5 robota. Učenici moraju zajednički riješiti cijeli zadatak, a bodovati ćemo ih kao tim.

LP
Paolo


#23

Poštovani IPv6,

inače nam je praksa slati zadatak za natjecanje u ponedjeljak ujutro, u tjednu u kojem se natjecanje i odvija.

Obzirom da u mnoga natjecanja koncentrirana u ovim terminima i da je zauzetost mentora velika potreudiit ćemo se zadatak poslati i ranije (moguće srijedu popodne) tako da svi imaju više vremena za rad i rješavanje zadataka.

LP
Paolo


#24

I mene zanima ovo okretanje za 180 stupnjeva.


#25

Okretanje (turn left/right) se definira jedino kao kojom brzinom i koliko dugo će se vršiti radnja. Pri napunjenim baterijama mislim da je to TURN LEFT at SPEED 100 WAIT 1s. Ali treba isprobati.


#26

Hvala! Pozdrav Brodu :slight_smile:


#27

Poštovani Paolo,

Ima li kakvih novosti oko zadatka ?
Lp.

IPv6


#28

Zadatci i svi materijali su spremni :slight_smile:

Danas idu prema Vama e-mailom, a kolo će trajati 2 tjedna - od 27.02. do 12.03. tako da stignete sve riješiti :slight_smile:

P