3. kolo Croatian Makers lige (2019./2020.)


#1

Dragi mentorice i mentori,

u Neuronu su dostupni svi potrebni materijali za vježbanje i pripremu za 3. kolo Lige.
Ovo kolo će biti fizičko te će se učenici natjecati u timu.
Kolo će trajati od 17. do 22. 2. 2020. Prijavite se za sudjelovanje putem obrasca do 10. veljače (do 12:00 sati).
Popis domaćina i termina možete pogledati ovdje.
Koristite ovu temu za dijeljenje iskustva i informacija vezanih za 3. kolo.

LP,

Ana


#2

Čisto da potvrdim, mlađa ekipa ne treba hvataljku, neće se koristiti?


#3

Tako je. Mlađa ekipa neće koristiti hvataljku u ovom kolu. :wink:


#4

Hvala na dogovoru :slight_smile:


#5

Poštovani,
Jesu li za natjecanje (fizičko kolo) dovoljne suglasnosti koje smo na početku ispunjavati u sustavu Neuron ili su potrebne dodatne suglasnosti potpisane na papiru?


#6

Pozdrav,
Za natjecanje vrijede suglasnosti koje ste ispunili u Neuronu. :wink:
Josip


#7

Pozdrav.

Postoje li negdje okvirni zadaci za vježbu?
Danijel


#8

Pozdrav,
U Neuronu je dostupna priprema za 3. kolo. :slight_smile:


#9

Pozz, ima li netko da je uspio odgonetnut kretanje robota na stazi 1,posto nema strelica? Mora li robot prijeci cijelu crtu?
Nema ni bodova na stazi!


#10

Starija ili mlađa dobna skupina?
Koliko sam shvatio, robot ide ravno do prepreke, zatim traži crtu, i po crti se vraća nazad…
Mlađa dobna skupina mora obići prepreku i ponovo naći crtu, starija prati crtu i ovisno o položaju kutije, na određenom mjestu ispušta valjak.
Bodovi nisu potrebni, zadatak je za vježbu.
Nadam se da sam pomogao.
Pozdrav,
Siniša


#11

Kako se pričvršćuje dodatni ultrazvučni senzor za stariju dobnu grupu?


#12

Mi smo ga jednostavno vijcima pričvrstili na stražnji dio robota (na jedan od ona dva repa), tako da gleda bočno, na lijevu stranu.
Pozdrav,
Siniša


#13

U pripremnom zadatku za 3. kolo kod starije dobne skupine u postavljanju zadatka postoji greška i to u djelu koji se odnosi na slučaj kada je robot na Stazi 3.

Dio zadatka koji je po meni problematičan glasi: „Ako je robot na Stazi 3, tada na oba križanja na stazi prilikom zaustavljanja i provjeravanja postoji li prepreka ili ne, svijetli žutom bojom 2 sekunde te nakon toga gasi svjetla.“

Objašnjenje: Robot zna da se nalazi na Stazi 3 tek kada dođe do drugog križanja i utvrdi da mu s lijeve strane ne stoji prepreka. Iz tog razloga robot se ne može programirati tako da nakon prvog križanja gasi svjetla (jer ne zna što će se dogoditi u budućnosti, tj. na slijedećem križanju). Ako na prvom križanju robot ne pronađe prepreku onda će on zasvijetliti žutom bojom 2 sekunde, zatim promijeniti boju svjetla u zelenu boju kako je uvjetovano Stazom 2, ali ih ne može potpuno ugasiti kako piše u gore navedenom dijelu zadatka, jer onda zadatak za Stazu 2 koji je vezan uz svjetla nije rješiv. Drugo križanje nije problem jer robot zna na kojoj je stazi i što treba raditi.


#14

Dragi Krešimir,

hvala što ste ovo uočili. Ideja je bila da i na Stazi 3 robot upali zelena svjetla nakon prvog križanja. To je vidljivo i iz primjera rješenja koje smo ponudili u bloku Provjera u kojem robot pali zelena svjetla nakon prvog križanja i na Stazi 2 i na Stazi 3.
U samom tekstu zadatka, da bude jasnije, preoblikovat ćemo dio koji ste istaknuli na sljedeći način: „Ako je robot na Stazi 3, tada na oba križanja prilikom zaustavljanja i provjeravanja prepreke svijetli žutom bojom 2 sekunde. Nakon provjere prepreke na prvom križanju pali zelena svjetla i nastavlja prema drugom križanju. Nakon provjere prepreke na drugom križanju gasi svjetla.“

LP,

Ana


#15

Poštovanje
Već sam ranije u anketi, krajem prošle školske godine predlagala da se zadatci kreiraju na način početnici/napredni.
Kako učenike pripremam za CM ligu od šk.godine 2016/2017 do danas, uočila sam da su zadatci svake šk.godine sve složeniji. Nailazim na poteškoću da moji učenici (početnici) gube volju, jer jednostavno imamo premalo vremena za vježbanje i usvajanje novosti, tj. ne stignemo analizirati sve što je potrebno (nešto zbog premalog broja sati a nešto što se dogodi da su razmaci između kola, objave pripremnih zadataka i zadataka za natjecanje prekratki).
Ukoliko je CM liga zamišljena kao aktivnost u kojoj se programiranje i upoznavanje s robotikom želil približiti što većem broju učenika, utoliko bi i zadatci trebali biti “popularizirajući”.


#16

Draga Sanja,

hvala još jednom na povratnoj informaciji.
Svjesni smo da mentori i učenici imaju različitu dinamiku susreta i rada te da to ovisi o puno faktora (rasporedi, nadoknade, druga natjecanja…). S obzirom na to da svatko ima svoj ritam te da mentori samostalno kreiraju rad s učenicima, svima možemo ponuditi materijale za učenje i vježbu putem naših web stranica i kroz Neuron. Na našem glavnom webu objavili smo sve zadatke i staze po sezonama Lige kako bi se po tome moglo raditi i vježbati. Tome možete pristupiti ovdje. Također, znate da se na našem edukacijskom portalu Izradi nalazi 60-ak lekcija za programiranje mBot robota i vjerujemo da se mentori služe i njima kad s učenicima rade robotiku i programiranje. Ti se materijali nalaze ovdje.
U Ligi svake godine nastojimo osvježiti temu, materijale i zadatke te uvesti nešto novo (poput novih dodataka i senzora), no uvijek koristimo senzore koje mBot ima na sebi u originalu. Za učenike mlađe dobne skupine, uz zadatak, kreiramo i sažetak da im bude lakše i jednostavnije čitati. Prema analizi rezultata učenika mlađe dobne skupine utvrdili smo da je 90% učenika (i više) vrlo uspješno riješilo većinu zadataka (u 1. kolu 13 od 14, a u 2. kolu 9 od 14).
Što se pripremnih zadataka tiče, objavljujemo ih 15-ak dana prije svakog kola. Oni nisu obavezni, ali dobro dođu za vježbu i kao materijal za rad te služe kao smjernica kako bi mogao izgledati zadatak na kolu. Ponekad objavimo pripremne zadatke i ranije te ćemo tako i ubuduće nastojati koliko god budemo mogli.
Nije nam prihvatljivo učenike podijeliti na početnike i napredne jer smatramo da postoji velika razlika između učenika prvog i osmog razreda koji se prvi put susreću s robotikom. Dodatno, to bi nam organizacijski bilo vrlo kompleksno i teško izvedivo za pisanje zadataka, provođenje natjecanja i rangiranje natjecatelja i ustanova.
Kako ste naveli, Liga jest zamišljena da se robotika i programiranje približi što većem broju učenika i zato nastojimo da im zadatci kroz kola budu zanimljivi i motivirajući. Iz tog smo razloga ove godine osmislili temu u nastavcima :slight_smile: Iznimno cijenimo angažman vas mentora u provođenju Lige jer bez vašeg rada i poučavanja ne bismo došli do tolikog broja učenika i omogućili im uđu u svijet robotike i programiranja.
LP,

Ana


#17

Zadatak za vjezbu je jednostavan,pa ce na fizickom kolu ucenici postici zavidan uspjeh!


#18

Kako prvi put dolazim(o) na fizičko kolo, zanima me:

  • trebaju li učenici najprije (samostalno) sastaviti robota? Ako da, počinju li od posve rastavljenog (kao kad je nov zapakiran) ili na standardni setup montiraju hvataljku i dodatni senzor?
  • pretpostavljam da rješenje moraju isprogramirati “od nule”, tj da se ne mogu služiti internetom?

#19

Učenici dolaze sa sastavljenim robotima. Sve dodatke koji su Vam potrebni montirajte prije. Prošlih godina bilo je dozvoljeno korištenje materijala sa weba. Budući da je vrijeme za programiranje ograničeno, nemaju baš previše mogućnosti za proučavanje materijala (ovisi koliko stignu).


#20

Jel ima netko datoteku sa terminima fizičkog kola? Link na odrive-u više ne funkcionira.
Hvala.