Ne treba mi često jer nisam toliko intenzivno sa različitim skupinama učenika no kada treba tada im pokušam ispriičati pričicu i dati im paralelu sa nečime iz njihovog iskustva
Obično to ide nakon priče o elementima računala pa su im već jasni(ji) pojmovi poput procesora, radne memorije i sl. (jer im fino ispred njih znam razmontirati neki PC )
Prvo probam objasniti značenje riječi pa znam reći da varijabilno kao riječ znači promjenjivo i da riječ varijabla znači nešto što se može mijenjati.
Znao sam ispričati nešto tipa: da si zamisle da se nalaze na prozoru uz prometnu cestu i da su dobili zadatak brojati koliko curica, dječaka, pasa i mačaka prolazi pored njih. Dobili su hrpu papira i olovku i za svako biće koje pored njih prođe oni na papir moraju staviti crticu. Kako to napraviti?
Onda ih pustim da malo razrađuju ideju uz malo vođenje pa zaključimo da nam treba 4 papira i da na svaki papir treba staviti naslov koji nam kaže što taj papir sadrži. Isto tako zaključimo da ne možemo imati više papira u ruci pa definiramo postupke tipa - uzmi papir koji ti treba, napravi crticu, vrati papir na stol. Kada smo to razradili onda napravim paralelu sa kompjuterom pa kažem da svaku stvar koju procesor treba pamtiti on sprema na nešto što ne možemo nazvati listovima jer nisu od papira već to zovemo varijablama i sprema ih u svoju radnu memoriju. Umjesto da napiše natpis tipa “psi” ili “mačke” na papir, varijable dobivaju svoja imena. Onda krenemo malo po scrachu stvarati varijable i ispisivati ih, mijenjati i sl. Kasnije probamo ugurati tekst u broj, probamo tekst ubaciti u neki matematički operator i sl. čist da vide što je moguće a što nije (tipa implicitno pretvaranje broja u tekst je podržano za micro_bit-a).
Ne znam da li je pedagoški ili po kurikulumu no meni obično “pali” a i prođe fino sat u pričici