Daljinski i timer


#1

Vjerujem da ste svi već nestrpljivi, pa evo vam malo materijala za rad s učenicima za drugo kolo:
Korištenje daljinskog upravljača za mBot

U ovom primjeru vidjet ćete kako nam mBot može poslužiti kao jednostavan pješački semafor.
Na semaforu stalno svijetli crveno svjetlo, sve dok ne dođe pješak i pritisne gumb A na daljinskom upravljaču. Semafor tad pričeka 3 sekunde, upali zeleno svjetlo koje traje 15 sekundi, te ponovo upali crveno svijetlo.
Priloženi program pokazuje jedan od načina implementacije:

Blok ir remote A pressed naći ćete pri dnu grupe blokova Robots.

Korištenje timera na mBotu
Pogledajte primjer programa koji koristi timer ugrađen u mBot:

Robot na početku ima upaljeno crveno svijetlo i čeka pritisak na tipku A na daljinskom, po pritisku tipke resetira timer, tj postavlja njegovu vrijednost na nulu, i upali svjetla plave boje. Wait 1 sec je umetnuta da korisnik stigne otpustiti tipku na daljinskom. Nakon što korisnik drugi put pritisne tipku na daljinskom, vrijednost timera koja odgovara trajanju između dva pritiska, spremi se u varijablu trajanje. Timer ponovo resetiramo, upalimo zelene lampice, i čekajući da vrijednost timera dosegne vrijednost varijable trajanje, postižemo da trajanje zelenih svjetala bude isto kao što je bilo trajanje plavih. Kada to vrijeme istekne, ponovo upalimo crvene lampice.
Sretno na natjecanju!


#2

Isprobano!!! Hvala na opisima i uputama!
Uvelike mi je pomoglo u kreiranju tema za “uvodnu raspravu” s učenicima o senzorima, vrstama signala iz okruženja, pojmovima varijabli i konstanti i slično… puno smo toga “dotakli”, a upravljanje robota daljinskim i “rad timera” su brzo svladali.
Jedva čekamo zadatak :slight_smile:


#3

Molim pomoć,
treba mi program sa kojim bi se mBot jednoliko ubrzano gibao.

Ovo je moj program:


#4

Pretpostavljam da se radi o jednoliko ubrzanom gibanju, kod sa slike je u principu u redu, osim što se mBot vjerojatno neće pokrenuti dok ne dođe do brzine od barem 60, ovisno o napunjenosti baterija.


#5

Puno hvala.

Lijep pozdrav


#6

Hej SanjK,
nova sam u ovome, bila sam samo na uvodnom predavanju u trajanju od 2 školska sata.
Radim s učenicima samo 2. razreda.
Zanima me s učenicima kojeg uzrasta ti radiš, jer meni doista treba pomoć u načinu objašnjavanja samog početka robotike, budući da, su još “maleni”?
Svaka sugestija bi svakako dobro došla. Oni su zainteresirani i ja bih voljela to s njima raditi, no, kažem, ne znam na koji način.
Hvala.


#7

LP, ispričavam se što nisam ranije odgovorila.
Moja skupina se sastoji od učenika od 5. do 8.razreda. Dio njih je prošle šk.g. sudjelovao, dio je početnika.
Uglavnom… za uvodne teme koristitla sam sadržaje objavljene na stranici u rubrici “Izradi” http://izradi.croatianmakers.hr/robotika/
Kad sam počinjala izvannastavni rad, prošle šk.g. pratila sam gotovo sve teme ovdje na forumu, jer su učitelji objavljivali razna pitanja a drugi su odgovarali… tu sam najviše “naučila” kako rješavati poteškoće koje imam u priremama i izvođenju kola.
Nadalje, kad su robotići stigli u školu “posudila” sam jednog da u svoje slobodno vrijeme vježbam, isprobavam, učim i pripremam se.
I ja imam 2 sata tjedno za rad s učenicima, dio uvodnih tema bio je usmjeren da učenici nauče da koriste gore navedene stranice s edukacijskim materijalima za pripreme i kad nisu u školi.
Ponekad kad je “panika” zbog roka prijava rezultata i provedbe kola, pozovem učenike i izvan vremena za rad koje je u rasproedu navedeno - bez tih dodatnih sati, ne bih mogla realizirati sve.

Željela bih naglasiti da ne treba biti opterećen “rezultatima i mjestima”. Natjecanje je samo motivirajući element. Važnije je od rezultata je da djeca, programiraju, rješavanju probleme, igraju se, razvijaju svoja znanja i vještine.

Pokušat ću predstaviti slijed rada:
građa i dijelovi mBota - u prvom dijelu sam inizistirala da učenici rastave i sastave robote, kako bi se upoznali s dijelovima, načinom rada i namjenama senzora, osposobila ih da samostalno zamijene baterije, spoje robota na računalo, prenseu program
RGB diode - dio sati proveli smo u programiranju rada LED ica u mBlok-u - ovaj dio koristitla sam da se upoznaju/nauče osnovne naredbe programa, razlikuju naredbe od varijabli, povežu podatke i oznake u mBlock-u s izvšravanjem na robotu (zadavala sam im razne jednostavne zadatke: semafor, dugine boje, light-show i sl.)
zvuk - dio sati provela sam s učenicima da kombiniraju naredbe za zvuk i svjetlo na robotu - cilj ovih vježbica bio je da nauče kombinirati naredbe za svjetlo i zvuk, da utvrde znaćenja naredbi, pravilno podese sve varijable (završni zadatak bio je da roboti sviraju melodiju i pri tom svjetle na određeni način
motori - vježbe programiranja motora temeljila sam na tome da pravilno isprogramiraju kretanje robota u svim smjerovima, da pravilno podešavaju brzine motora i slično
senzor za praćenje crte - naglasak sam stavila na sadržaje o namjeni i načinu rada senzora za pračenje crte, kako ih programiramo u mBlok-u; učenici su vježbali na stazama od prošle šk.g. a složili smo i jednu “našu” stazu za vježbu
IR komunikacija - što je IR komunicija, koje naredbe roboti koriste za IR komunikaciju - ovdje sam dodala priču o prijenosu informacija bežićnim putem, što su elektromagnetski valovi, gdje se još koriste, kako rade razni daljinski uređaji i slično

Nadam se da sam ovim svojim odgovorom pomogla!