LP, ispričavam se što nisam ranije odgovorila.
Moja skupina se sastoji od učenika od 5. do 8.razreda. Dio njih je prošle šk.g. sudjelovao, dio je početnika.
Uglavnom… za uvodne teme koristitla sam sadržaje objavljene na stranici u rubrici “Izradi” http://izradi.croatianmakers.hr/robotika/
Kad sam počinjala izvannastavni rad, prošle šk.g. pratila sam gotovo sve teme ovdje na forumu, jer su učitelji objavljivali razna pitanja a drugi su odgovarali… tu sam najviše “naučila” kako rješavati poteškoće koje imam u priremama i izvođenju kola.
Nadalje, kad su robotići stigli u školu “posudila” sam jednog da u svoje slobodno vrijeme vježbam, isprobavam, učim i pripremam se.
I ja imam 2 sata tjedno za rad s učenicima, dio uvodnih tema bio je usmjeren da učenici nauče da koriste gore navedene stranice s edukacijskim materijalima za pripreme i kad nisu u školi.
Ponekad kad je “panika” zbog roka prijava rezultata i provedbe kola, pozovem učenike i izvan vremena za rad koje je u rasproedu navedeno - bez tih dodatnih sati, ne bih mogla realizirati sve.
Željela bih naglasiti da ne treba biti opterećen “rezultatima i mjestima”. Natjecanje je samo motivirajući element. Važnije je od rezultata je da djeca, programiraju, rješavanju probleme, igraju se, razvijaju svoja znanja i vještine.
Pokušat ću predstaviti slijed rada:
građa i dijelovi mBota - u prvom dijelu sam inizistirala da učenici rastave i sastave robote, kako bi se upoznali s dijelovima, načinom rada i namjenama senzora, osposobila ih da samostalno zamijene baterije, spoje robota na računalo, prenseu program
RGB diode - dio sati proveli smo u programiranju rada LED ica u mBlok-u - ovaj dio koristitla sam da se upoznaju/nauče osnovne naredbe programa, razlikuju naredbe od varijabli, povežu podatke i oznake u mBlock-u s izvšravanjem na robotu (zadavala sam im razne jednostavne zadatke: semafor, dugine boje, light-show i sl.)
zvuk - dio sati provela sam s učenicima da kombiniraju naredbe za zvuk i svjetlo na robotu - cilj ovih vježbica bio je da nauče kombinirati naredbe za svjetlo i zvuk, da utvrde znaćenja naredbi, pravilno podese sve varijable (završni zadatak bio je da roboti sviraju melodiju i pri tom svjetle na određeni način
motori - vježbe programiranja motora temeljila sam na tome da pravilno isprogramiraju kretanje robota u svim smjerovima, da pravilno podešavaju brzine motora i slično
senzor za praćenje crte - naglasak sam stavila na sadržaje o namjeni i načinu rada senzora za pračenje crte, kako ih programiramo u mBlok-u; učenici su vježbali na stazama od prošle šk.g. a složili smo i jednu “našu” stazu za vježbu
IR komunikacija - što je IR komunicija, koje naredbe roboti koriste za IR komunikaciju - ovdje sam dodala priču o prijenosu informacija bežićnim putem, što su elektromagnetski valovi, gdje se još koriste, kako rade razni daljinski uređaji i slično
Nadam se da sam ovim svojim odgovorom pomogla!